Strand en zwembad, nieuwe kinderen & autoproblemen - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu Strand en zwembad, nieuwe kinderen & autoproblemen - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu

Strand en zwembad, nieuwe kinderen & autoproblemen

03 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Hallo allemaal,

De afgelopen maand hebben we weer veel beleefd en gedaan en we zitten alweer over de helft van ons avontuur. De eerste week van April hadden de kinderen vakantie. We hebben van alles met ze gedaan. We begonnen met een middagje bingo. Het was erg leuk om ze zo geconcentreerd naar de nummertjes te zien kijken, haha. Op een andere dag hebben we de koningsdagspelletjes gedaan. Spijkerpoepen, kruiwagenrace, zaklopen, waterspelletjes en snoephappen! De kinderen vonden dit super en wij ook!  In diezelfde week zijn we ook naar het strand en het zwembad geweest. Dit kwam goed uit want in die week liep de temperatuur soms op tot de 40 graden! Het was leuk om naast de serieuze sessies ook op een andere manier bezig te zijn met de kinderen. Het was genieten!

Daarnaast zorgde de vakantie ook voor wisselingen en onrust op stage. Sommige kinderen gingen weer naar huis of naar familie. Dit betekende dat er plekken vrij kwamen bij Elkana. Deze plekken zijn alweer opgevuld. Er zijn een paar nieuwe kinderen gekomen. Dit zorgt ervoor dat de groep veranderd. Dit is ook te merken aan de kinderen. Ze moesten allemaal hun eigen plekje weer vinden in de groep. Twee van de nieuwe kinderen zijn ook al weggelopen. Ze zijn van school weggerend. De politie en de externe Social Workers werden ingeschakeld. Aan het einde van de dag werden ze gevonden en gelukkig weer veilig teruggebracht.

Zo is er ook een jongen bij Elkana komen wonen die in zijn woonplaats een ‘gangster’ was. Hij is veertien jaar en zit aan de drugs, steelt en gaat niet naar school. Ik heb met hem gewerkt en nog niets met hem bereikt. Hij wil niets en luistert naar niemand. Inmiddels heeft de Social Worker al aangegeven dat hij niet bij Elkana kan blijven wonen omdat ze deze jongen niet kunnen begeleiden. Het is moeilijk om te zien dat zo’n jonge jongen al helemaal op het verkeerde pad zit. Hij heeft nog een lange weg te gaan.

De afgelopen weekenden waren ook weer goed gevuld. In een weekend wilden we naar Cape Point. We kwamen alleen Malmesbury niet uit omdat onze auto er mee ophield. Gelukkig zijn de meeste mensen hier erg behulpzaam en bij de Spar werden Marit en Alette dus geholpen door allemaal mensen. Uiteindelijk zijn we de volgende avond bij de automonteur en zijn vrouw gaan braaien. De dag erna zijn we toch nog naar Cape Point geweest. Ook hebben we een winetasting gedaan. We gingen met een TucTuc langs drie wijnboerderijen. Gisteren zijn we naar een olive en wine festival geweest. We hebben lekker op het gras gezeten met een wijntje en livemuziek.

Nog zes weken werken en dan hebben we al weer vakantie. De tijd gaat snel en ik geniet nog steeds!

Ik wat foto's toegevoegd maar die staan per ongeluk onder men vorige verslag! :)

Jullie horen weer van me.

Groetjes Frank.

• 04 Mei 2015 - 08:27

Geerlinge:

Nog maar 2 maand man! En dan al weer terug naar dik kouwe kikkerland. Wat vliegt de tijd.
    Maar wat doe jij indrukwekkende ervaringen op. Succes nog even en ook heel veel plezier!!!