Update! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu

Update!

28 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Hallo people!

Hier weer een bericht vanuit Zuid-Afrika. Het is alweer een maand geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik begin maar even met de ervaringen op stage!

Op stage heb ik de afgelopen maand 7 sessies gegeven aan het groepje jongens. Dit was erg leuk om te doen. Zo kan ik ze vaardigheden leren die ze kunnen gebruiken in het dagelijks leven. Ik zie mooie ontwikkelingen. Zo was een jongen aan het begin van de sessies erg onzeker en hij durfde bijna geen antwoord te geven. Nu moet ik hem soms afremmen zodat de anderen ook de kans krijgen om wat te zeggen. Het is mooi om de jongens te zien groeien. Onze dagen zijn snel opgevuld. We deden twee sessies per week. De andere dagen waren we bezig met het invullen van de observatie formulieren en het voorbereiden van de volgende sessies. Zo kan de social worker dit in het dossier doen en het meegeven als ze naar een andere instelling of naar huis gaan.

Komende week begint de schoolvakantie voor de kinderen. Dit betekent dat er wisselingen komen. Zes kinderen gaan weer naar hun ouders of pleegouders, de lege plekken zijn zo weer opgevuld. Nog zeven kinderen gaan logeren bij familie of thuis. De overige elf blijven en daar mogen wij leuke dingen mee doen. Waarschijnlijk gaan we met ze naar het strand en lekker Braai’en. We mogen van de social worker een planning maken met activiteiten. We gaan de kinderen is even een top vakantie geven! 

De weekenden afgelopen maand waren ook erg leuk. Zo zijn we een lang weekend naar Kaapstad geweest. We hebben mooie plekken gezien. Onder andere de Tafelberg. Wat een prachtig uitzicht (zie foto’s). ook hebben we de toerist uitgehangen en dus de Citytour gedaan in een open bus. Zo hoefden we zelf niet overal naartoe te rijden maar konden we om ons heen kijken.

Afgelopen weekend zijn pa en ma langsgekomen. Het was fijn om ze weer te zien en super leuk om ze de omgeving te laten zien. We hebben een wijnroute gereden en natuurlijk wijn geproefd, we zijn naar Stellenbosch geweest en naar de Tafelberg en Cape point. Ook heb ik ze Elkana laten zien. Het weekend is voorbij gevlogen. Nu maar weer de focus op de schoolopdrachten en stage!

Groetjes, Frank!

Owja, ik mag nog steeds niet klagen over de temperatuur….. Elke dag rond de 30 graden!

• 28 Maart 2015 - 13:03

Ton:

Dag Frank
    Goed om te horen dat je het goed hebt.
    Vanmiddag gaan we op de koffie bij je ouders om al hun en dus ook jou verhaal te horen.
    Ik ben erg benieuwd!
    Hartelijk groet vanuit de binnenstad van Kampen.
    Kun je vanavond Ned - Turkije zien?

Ton

• 28 Maart 2015 - 13:03

Ton:

Dag Frank
    Goed om te horen dat je het goed hebt.
    Ik ben erg benieuwd!
    Hartelijk groet vanuit de binnenstad van Kampen.
    Kun je vanavond Ned - Turkije zien?

Ton

• 28 Maart 2015 - 13:09

Marrie:

Wow.... Frank wat een geweldige foto,s laat je ons weer zien, en weer een mooi verhaal natuurlijk, bijzonder om deze kinderen met relatief weinig middelen al zo te zien groeien... Ook leuk om met je pa en moe een weekendje op te trekken, wat gaat het allemaal snel man.....Veel plezier nog daar met z'n allen. Tot horens!

• 30 Maart 2015 - 09:13

Jacco:

je moest het er gewoon weer inwrijven dat het daar zo lekker is hé, het waaide hier gister enorm hard met een temeratuur van ongeveer 5 graden :(, maar mooi dat je het zo fijn hebt. fijne stage nog!
    -jacco

• 02 April 2015 - 21:02

De Knolletjes:

Hoi Frank,

Mooi om weer een verslag van je te lezen. Goed om te horen dat je je prima vermaakt en nuttig werk doet met de plaatselijke jeugd ! Wat een prachtige foto's van de omgeving en trips die je gemaakt hebt. Hoorde van je vader dat ze zicht prima vermaakt hebben bij.

Volgende week hebben we kerkenraad vergadering en wordt er beslist of de jeugdouderling alle jeugdleden mag op zoeken.. Tot snel

veel plezier