Een update! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu Een update! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu

Een update!

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een update vanuit een warm Zuid-Afrika. We zijn hier nog steeds aan het genieten van het weer. De temperatuur is dagelijks tussen de 30 en de 40 graden! Heerlijk! . We luieren niet elke dag van het weekend bij het zwembad! Dat ga ik ook niet volhouden, haha! We bezoeken elk weekend wel iets. We hebben al veel plekken rond Malmesbury gezien en gisteren zijn we naar Kaapstad geweest.

Ik voel me steeds meer thuis in het land. Ik raak gewend aan de cultuur en aan de mensen. Het is bijzonder om te zien hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Ze willen overal mee helpen en ze staan altijd voor ons klaar.

Anneke, Wianne en ik worden voor stage nu elke ochtend opgehaald door de taxi. Deze man is ons alleen al zes van de acht keer vergeten op te halen. Dan komt er iets tussen of dan is hij druk met iets. In het begin werd ik er ongeduldig van maar nu kan ik er wel om lachen. Zo gaat dat hier. Nu stuur ik van te voren een smsje en dan is hij of een van zen chauffeurs mooi op tijd haha.

Op stage gaat het ook goed. Ik heb de afgelopen maand veel gepraat en gesport met de kinderen. Ik voetbal bijna elke dag met ze en ze leren mij ook rugby! Vaak ben ik het na een half uurtje/uurtje wel zat, maar de kinderen rennen maar door. Het is erg mooi om te zien hoe ze genieten van het sporten. Vanaf komende week gaan we meer inhoud geven aan de stage. Ik ga beginnen met het geven van groepssessies. Ik ga aan de slag met vier jongens tussen de 13 en de 17 jaar. In de sessie ga ik het met ze hebben over: Vriendschappen, communicatie, alcohol&drugs, seksualiteit enz. Ook kunnen de jongens zelf onderwerpen in brengen waar ze het over willen hebben. Voorlopig staan er acht sessies van een uur gepland. In april gaan we wat verzinnen voor de jongere kinderen.

De eerste maand is voorbij gevlogen en ik God dankbaar dat ik dit allemaal mag doen! Jullie horen weer van me!

Groetjes, Frank.

  • 28 Februari 2015 - 18:17

    Lotte Van Essen:

    Gaaf om te lezen Frank!
    De kriebels voor buitenland stage worden bij mij door je verhalen ook steeds erger!
    Geniet er van!

    Liefs Lotte

  • 28 Februari 2015 - 19:10

    Alice:

    Klinkt echt gaaf! Geniet ervan!

  • 28 Februari 2015 - 22:53

    Henry:

    Goed voor mekaar Frank !

  • 01 Maart 2015 - 08:03

    Grietje:

    Klinkt super zeg! Geniet ervan:)

  • 01 Maart 2015 - 11:09

    Mirjam:

    Mooi verslag Frank, ik krijg steeds meer zin om naar je toe te gaan. Nog 3 weekjes en dan gaan we bekijken waar je woont....zinin. groetjes

  • 01 Maart 2015 - 12:06

    Chris En Wil Bultman (Stinskerk):

    Hai, Frank

    Je hebt het goed daar in het Zuiden! Mooi werk doe je, joh!
    Heel veel succes!

  • 01 Maart 2015 - 19:53

    Geerlinge:

    hoi Frank
    Klinkt allemaal goed man. Vooral die temperatuur!!! Ben jaloers man. En over een goede 2 weken je ouders op bezoek. Gezellig!

  • 02 Maart 2015 - 16:56

    Jeroen:

    Hey Frank,
    Fijn dat het je allemaal zo goed bevalt en je begint te integreren... wie weet wil je er aan het eind van de stage niet meer weg ;-) Veel succes verder daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Malmesbury

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5767

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 Januari 2015 - 06 Juli 2015

Stage

Landen bezocht: