Genieten van de laatste paar weken. - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu Genieten van de laatste paar weken. - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van frankkamphof - WaarBenJij.nu

Genieten van de laatste paar weken.

02 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Hallo allemaal!

Ja, het gaat snel. Nog anderhalve week en dan gaan we afscheid nemen van stage. Het komt snel dichterbij. Op stage vertel ik nu regelmatig tegen de kids dat we over een paar weekjes weer naar huis gaan. Langzamerhand aan het afscheid nemen….. Het afscheid zijn we nu ook aan het voorbereiden. We gaan pannenkoeken voor ze bakken en ’s avonds nog even een feestje vieren.

Sinds vorige week zijn we ook vaak ’s avonds op stage. De kinderen komen dan op een gegeven lekker tot rust. Ik help ze dan bij de alle daagse dingen. De kleintjes onder de douche en ’s avonds stop ik ze nog even lekker in. Dan heb ik leuke gesprekjes met ze. Het is leuk om ook zo aan het werk te zijn, naast de groepssessies ook helpen bij de alledaagse dingen.

Op stage is er ook weer van alles gebeurt. Kinderen die weglopen en de volgende dag dronken weer terug komen. Een meisje wat een ander meisje geprobeerd heeft te steken met een scherp wapen en een jonge meid van 14 die al een paar maand zwanger blijkt te zijn en het ook nog eens haar tweede kind is. Het is verschrikkelijk wat deze kinderen mee maken en waar ze doorheen zijn gegaan. Ik probeer zoveel mogelijk liefde te geven!

Afgelopen zondag was ik jarig, 20 alweer. Het was gek om niet in Nederland te zijn bij de familie en de vrienden. Ook was het de eerste keer in 20 jaar dat Ruben en ik onze verjaardagen apart vierden! Raar! Ondanks het gemis van de familie heb ik een super verjaardag gehad. De dames hebben mij verrast met een rugbywedstrijd in het stadion van The Stormers (Cape town). Geblinddoekt in de auto ging ik er naartoe (dat vond ik wat minder leuk haha!).

Afgelopen weekenden hebben we veel ondernomen. We zijn naar het strand geweest, hebben een nationaal park bezocht en afgelopen weekend hebben we een Hike gedaan, dat was prachtig (zie foto’s). Ook hebben we het pinguïn strand bezocht!

Ondertussen zijn we ook de vakantie aan het plannen (dat doen vooral de dames ). We hebben al mooie appartementjes gevonden. Het scheelt dat we niet in het hoogseizoen op vakantie gaan! Alles is een stukje goedkoper. De laatste weken gaan we richting Port Elizabeth. Ik heb daar erg veel zin in!

Jullie horen weer van me!

Groetjes Frank.

• 03 Juni 2015 - 12:41

Christien:

hallo frank leuk om je belevenissen te lezen wat zul jij een onvergetelijketijd hebben in alle opzichten geniet er nog even van dikke knuf

• 03 Juni 2015 - 16:29

Geja:

Ha Frank. leuk om je berichtje te lezen maar ook heftig wat je allemaal meemaakt. Veel liefde aandacht en nabijheid geven is altijd oke. Mooi om te lezen. Wij wensen je nog een fijne tijd. Sterkte bij het afscheid nemen en dan nog even genieten van het land. Deze ervaring heb je in je rugzak. En dan weer naar huis waar( volgens mij) iedereen ook weer naar uitziet).

• 03 Juni 2015 - 17:02

Alice:

Hey. Klinkt gaaf! Nog gefeliciteert!!!